מאכלים שורפי שומן

כולנו יודעים מאילו מזונות עלינו להימנע בכדי שתאי שומן לא יצטברו בגופנו ביניהם מאכלים מטוגנים כמו צ’יפס למשל, מזונות עתירים בסוכר כמו עוגות ומאפים, מזונות עתירים בשומן טראנס כמו בורקסים, משקאות ממותקים, נקניקים מעובדים ועוד. אז לפני שנספר לכם על כמה מאכלים שורפי שומן ששווה לשלב בתפריט שלכם על בסיס שבוע או יותר נכון מאכלים אשר מסייעים להאיץ את קצב חילוף החומרים בגוף או להאט ייצור של אנזימים המעודדים אגירה של תאי שומן, חשוב להבין איך הגוף שלנו עובד.

מבחינה פיזיולוגית הגוף שלנו בנוי כך שהוא מעכל קודם כל את הפחמימות אותן אנו צורכים (לחמים, פסטות, אורז, פירות) כלומר המזונות שמספקים לנו אנרגיה זמינה. בשלב הבא הגוף מעכל שומנים ורק אז חלבונים אשר מהווים את אבני הבניין של התאים. ברגע שאנו צורכים כמות גדולה של פחמימות, מעבר לכמות המומלצת שהיא בממוצע 25 גרם, האנרגיה שמקורה בשומנים ובחלבונים תיאגר בצורה של שומנים. כאשר אנו מצמצים את כמות הפחמימות שאנו צורכים הגוף שלנו לא יאגור את המזון בצורה של שומן שכן הוא יעשה בו שימוש לשריפת אנרגיה.

משקה שורף שומן – תה ירוק

אינספור מחקרים נעשו על היתרונות והסגולות של התה הירוק לגופנו. הוא מספק לגוף כמות גבוהה של נוגדי חמצון, מסייע להגביר את פעילות חילוף החומרים בגוף ויחד עם זאת מעודד שריפה מוגברת של קלוריות.

פלפלים חריפים

נסו לשלב מעט תיבול חריף במזון שלכם שכן פלפל חריף דוגמת חלפיניו למשל יסייע לכם להאיץ את קצב חילוף החומרים. למעשה בפועל, החריפות מעודדת תהליך הפרשת מיצי קיבה ומייעלת את תהליך העיכול. בנוסף, החריפות מעודדת הפרשה של הורמון האדרנלין מה שמאפשר לנו לשרוף יותר קלוריות בזמן מאמץ.

מזונות עשירים בויטמין C ומזונות חמוצים

ויטמין C מסייע בתהליך פירוק השומנים שמצטברים בגוף שלנו ומעודדת ירידה באחוזי השומן, מסייע לווסת את רמות הכולסטרול הרע ומייעל את תהליך הירידה במשקל.

בנוסף, מוצרי סויה מסייעים גם הם לאזן את רמות הכולסטרול בדם, קינמון מעודד איזון של רמת הסוכרים בדם, דגים אשר עשירים באומגה 3 מגבירים את קצב שריפת השומנים ושתייה מרובה של מים גם היא מסייעת בניקוי הרעלים מהגוף ובכך מייעלת את קצב חילוף החומרים. מומלץ להקפיד לאכול ארוחת בוקר מזינה ולצרוך ארוחות קטנות שלא מכבידות על מערכת העיכול לאורך היום.